Darmowa dostawa
dla każdego zamówienia krajowego
Dunlop
Dostępność:
Kod producenta | 529137W2022 |
Szerokość | 275 |
Profil | 40 |
Srednica | 20" |
Sezon | Letnie |
Producent | Dunlop |
Dodatkowe | Wzmocnienie (XL), RunFlat |
Homologacja | BMW (*), Mini |
Indeks nośności | 106 (max 950kg) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Klasa przyczepności | B |
Opor toczenia | C |
Hałas | 71dB |
Rok produkcji | 2022 |
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Cena:
od 973 zł / szt.Ilość:
Dunlop SP SPORT MAXX GT to opona letnia klasy premium. Jest przeznaczona do samochodów sportowych oraz tych generujących duże moce.
Opona posiada asymetryczny bieżnik. Jest to rozwiązanie, które pozwalana na osiągnięcie wysokich parametrów jezdnych na wielu obszarach.
Szerokie rowki obwodowe szybko odprowadzają wodę spod czoła bieżnika. Zmniejsza to ryzyko powstania zjawiska aquaplaningu.
Spłaszczony profil bieżnika powoduje lepsze przyleganie opony do nawierzchni. Poprawia to trakcję oraz stabilność jazdy.
Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread) to rozwiązanie, które przez równomierny rozkład ciśnienia w oponie ma wpływ na powierzchnię styku opony z drogą. Prowadzenie staje się bardziej precyzyjne.
Klocki bieżnika o zwiększonej sztywności poprawiają stabilność w czasie hamowania. Ma to wpływ na skrócenie drogi hamowania.
Podwójna mieszanka gumowa zastosowana w oponie realnie wpływa na polepszenie przyczepności oraz skrócenie drogi hamowania na mokrej oraz suchej nawierzchni.
Opona Dunlop SP SPORT MAXX GT to bardzo dobre rozwiązanie dla Klientów, którzy cenią sobie sportowe osiągi z jakością klasy premium.
Wpływ opon na zużycie paliwa w samochodzie. Przybliżona różnica pomiędzy zużyciem paliwa w samochodzie z oponami z oceną "A", a pojazdem z oponami "G" to około 7,5% czyli ok. 6 litrów paliwa na 1000 km.
Samochód jadący 80 km/h wyposażony w opony z oceną "A" może zatrzymać się do 18 metrów wcześniej niż takie samo auto wyposażone w opony "F".
Poziom wytwarzanego przez oponę hałasu wpływa na komfort podróżowania samochodem. Hałas, który powstaje przy toczeniu się opony z oceną "1" jest o około 6 decybeli mniejszy niż przy oponie z oceną "3".
O producencie - Dunlop
Dunlop - od dziecięcego trójkołowca do Le Mans
W 1888 roku w Belfaście John Boyd Dunlop zrealizował swój pierwszy innowacyjny pomysł dotyczący opon. Stworzył pierwszy system pneumatyczny. Jego użytkownikiem był jego mały syn, który dzięki pomysłowości ojca mógł szybciej i bardziej komfortowo jeździć swoim trójkołowcem.
Rok później cyklista Willie Hume dzięki wynalazkowi Dunlopa wygrał wszystkie wyścigi rowerowe w których startował. To był pierwszy komercyjny sukces Dunlopa.
Po opatentowaniu systemu pneumatycznego opony rozwój marki nabrał rozpędu. Od pierwszej fabryki w Dublinie przez zakłady w Niemczech, Australii oraz USA do ogromnego zakładu tzw. Fort Dunlop w Birmingham minęło zaledwie 12 lat od stworzenia firmy.
Dzięki otworzeniu w 1913 roku fabryki w japońskim Kobe, John Boyd Dunlop stał się właścicielem pierwszej międzynarodowej korporacji na świecie.
Dunlop bez przerwy ulepszał swoje opony. Inwestował w badania i rozwój technologii oponiarskiej.
W 1922 roku w oponach zastosowano stalową drutówkę i płócienną obudowę. Efektem było potrojenie żywotności opony. W 1948 roku Dunlop wprowadził na rynek oponę bezdętkową.
Opony Dunlop od początku były kojarzone ze sportami motorowymi.
W 1924 roku Dunlop zwycięża w 24-godzinnym motocyklowym wyścigu Le Mans.
W 1927 roku kapitan Malcolm Campbell korzystając z opon Dunlop pobija samochodowy rekord prędkości na ziemi - 333 km/h.
W 1958 roku Dunlop staje się właścicielem Formuły 1.
Marka Dunlop przez cały okres swojego istnienia jest znana z kreowania nowoczesnych technologii produkcji opon. Zastosowanie kevlaru w ściankach bocznych opony, Hydro-Paddle Technology, Multi-Pitch Tread Design Technology, Traction Web Technology to tylko niektóre z nowoczesnych technologii stworzonych przez firmę.
Od 2000 roku Dunlop ściśle współpracuje z koncernem Goodyear.
Gwarancja na opony Dunlop wynosi 5 lat od daty produkcji lub do momentu osiągnięcia granicznego, dopuszczalnego przez przepisy zużycia czoła bieżnika (1,6 mm), w zależności od tego co nastąpi wcześniej.