Darmowa dostawa
dla każdego zamówienia krajowego
Dunlop
Dostępność:
Kod producenta | 596428 |
Szerokość | 185 |
Profil | 65 |
Srednica | 14" |
Sezon | Całoroczne |
Producent | Dunlop |
Indeks nośności | 86 (max 530kg) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Klasa przyczepności | C |
Opor toczenia | C |
Hałas | 70dB |
Rok produkcji | 2024 |
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Cena:
od 323 zł / szt.Ilość:
Dunlop ALL SEASON 2 to opona całoroczna klasy premium. Jest przeznaczona do samochodów osobowych oraz samochodów typu SUV.
Opona została wyposażona w akierunkowy wzór bieżnik. Takie rozwiązanie pozwala na uzyskanie odpowiednich parametrów pod kątem jazdy w każdych warunkach atmosferycznych.
Dunlop All Season 2 to innowacyjne technologie, które zapewniają jej konkurencyjne osiągi i przebiegi. Lamele 3D stanowią kluczowy element konstrukcji opony i umożliwiają blokowanie boczne i wzdłużne, poprawia jej sztywność. Ponadto bieżnik został wyposażony w specjalne krawędzie „wgryzające się” w nawierzchnię, co poprawia przyczepność na ośnieżonych drogach oraz pozwala skrócić drogę hamowania w różnych warunkach pogodowych.
Opona Dunlop All Season 2 wyróżnia się także zoptymalizowanym kształtem osnowy – w konstrukcji zastosowano wytrzymałe materiały, które zwiększają stabilność, co przekłada się na lepsze prowadzenie zarówno na mokrych, jak i suchych drogach. Dodatkowo, zoptymalizowano powierzchnię styku opony z nawierzchnią, co wpływa na równomierny rozkład nacisku i w konsekwencji dłuższą trwałość bieżnika.
Opona DunlopALL SEASON 2 to bardzo dobre rozwiązanie dla Klientów, którzy cenią sobie zrównoważone osiągi z jakością klasy premium.
Wpływ opon na zużycie paliwa w samochodzie. Przybliżona różnica pomiędzy zużyciem paliwa w samochodzie z oponami z oceną "A", a pojazdem z oponami "G" to około 7,5% czyli ok. 6 litrów paliwa na 1000 km.
Samochód jadący 80 km/h wyposażony w opony z oceną "A" może zatrzymać się do 18 metrów wcześniej niż takie samo auto wyposażone w opony "F".
Poziom wytwarzanego przez oponę hałasu wpływa na komfort podróżowania samochodem. Hałas, który powstaje przy toczeniu się opony z oceną "1" jest o około 6 decybeli mniejszy niż przy oponie z oceną "3".
O producencie - Dunlop
Dunlop - od dziecięcego trójkołowca do Le Mans
W 1888 roku w Belfaście John Boyd Dunlop zrealizował swój pierwszy innowacyjny pomysł dotyczący opon. Stworzył pierwszy system pneumatyczny. Jego użytkownikiem był jego mały syn, który dzięki pomysłowości ojca mógł szybciej i bardziej komfortowo jeździć swoim trójkołowcem.
Rok później cyklista Willie Hume dzięki wynalazkowi Dunlopa wygrał wszystkie wyścigi rowerowe w których startował. To był pierwszy komercyjny sukces Dunlopa.
Po opatentowaniu systemu pneumatycznego opony rozwój marki nabrał rozpędu. Od pierwszej fabryki w Dublinie przez zakłady w Niemczech, Australii oraz USA do ogromnego zakładu tzw. Fort Dunlop w Birmingham minęło zaledwie 12 lat od stworzenia firmy.
Dzięki otworzeniu w 1913 roku fabryki w japońskim Kobe, John Boyd Dunlop stał się właścicielem pierwszej międzynarodowej korporacji na świecie.
Dunlop bez przerwy ulepszał swoje opony. Inwestował w badania i rozwój technologii oponiarskiej.
W 1922 roku w oponach zastosowano stalową drutówkę i płócienną obudowę. Efektem było potrojenie żywotności opony. W 1948 roku Dunlop wprowadził na rynek oponę bezdętkową.
Opony Dunlop od początku były kojarzone ze sportami motorowymi.
W 1924 roku Dunlop zwycięża w 24-godzinnym motocyklowym wyścigu Le Mans.
W 1927 roku kapitan Malcolm Campbell korzystając z opon Dunlop pobija samochodowy rekord prędkości na ziemi - 333 km/h.
W 1958 roku Dunlop staje się właścicielem Formuły 1.
Marka Dunlop przez cały okres swojego istnienia jest znana z kreowania nowoczesnych technologii produkcji opon. Zastosowanie kevlaru w ściankach bocznych opony, Hydro-Paddle Technology, Multi-Pitch Tread Design Technology, Traction Web Technology to tylko niektóre z nowoczesnych technologii stworzonych przez firmę.
Od 2000 roku Dunlop ściśle współpracuje z koncernem Goodyear.
Gwarancja na opony Dunlop wynosi 5 lat od daty produkcji lub do momentu osiągnięcia granicznego, dopuszczalnego przez przepisy zużycia czoła bieżnika (1,6 mm), w zależności od tego co nastąpi wcześniej.